Salva Kiir’s gov’t blocks online news websites

0
411
Salva Kiir
Salva Kiir
Advertisement

South Sudan’s government has blocked access to popular news websites, the Sudan Tribune , Radio Tamazuj, and Nyamilepedia accusing them of “hostile” reporting.

Information Minister Michael Makuei Lueth announced the block which takes effect today [Monday]

Lueth said by phone from the capital, Juba.

“If they have been disseminating hostile messages towards us then we have the authority to close them,” he said. “So many countries have been closing down, even giving total blackout to such media houses which create hostility.”

Radio Tamazuj, a Dutch-backed radio station and website, announced on its Twitter account that it had been blocked in South Sudan.

Some internet users told Reuters that the Paris-based Sudan Tribune news website was also affected on some mobile phone and Wi-Fi networks.

Popular Paanluel Wel and Nyamilepedia blogs were also blocked by some internet service providers according to reuters.

Paris-based Sudan Tribune didn’t immediately respond to an emailed request for comment sent to its general inquiries address by German news source bloomberg

Advertisement
Loading...

LEAVE A REPLY